11.09.2010 г.

ПРОШУТО СЪС СМОКИНИ И МАСКАРПОНЕ / PROSCIUTTO WITH FIGS AND MASCARPONE

Не знам дали съм споменавала преди, но италианската, или по-скоро средиземноморската кухня (тя включва в себе си и гръцката, и испанската, и малтийската) е една от любимите ми. Със своето изобилие от плодове и зеленчуци, зехтин, риба, маслини и благоуханни треви, е хем неописуемо вкусна, хем лека и достъпна, хем пък е и здравословна (така поне твърдят познавачите).
Та днес реших отново да предложа нещо от La Cucina Italiana - едно предястие, което, откъдето и да го погледнеш, няма никакви кусури. Лесно е за приготвяне, интересно и не на последно място, е истинска фиеста за небцето. "Първообраза" на днешното ми предложение открих в рубриката "Мечтаното парти" по Фиеста.ТВ.

Както може би става ясно от заглавието, за приготвянето на този ордьовър са необходими прошуто, италианско сирене маскарпоне и ... няколко хубави зрели смокини.
Смокините са плод, за който, ако ми се отдаваше, бих писала поеми. Едновременно носещ в себе си мъдростта на прастари времена и истории, и обещание за сладка съблазън, ароматът на смокиново дърво винаги ме е пленявал и развихрял въображението ми.

Ооооотнесох се...!


Та да се върнем на днешното предястие.
Количеството на продуктите в рецептата зависят единствено от това с колко време разполагате, защото всъщност завиването на ролцата си е малко трудоемко (няма какво да Ви заблуждавам).
Така, ето я и рецептата :

Смокините се измиват и се нарязват на резенчета.

Взема се един слайс прошуто и се разрязва на 2 (просто защото обикновено са големи). Така получените парченца се намазват леко с маскарпоне.


* Тук е мястото да отбележа, че въпреки, че в оригиналната рецепта се използва маскарпоне, аз предпочитам да го оставя за сладкишите и десертите, и точно за това предястие ползвам някои други видове крем-сирена, които са малко по-солени, като Филаделфия например или подобните на него. Но... въпрос на вкус. И с маскарпоне резултатът е поразителен.


Та, след като се намаже прошутото със сиренето, върху него се поставя резенче смокиня и малко листенце босилек или рукола (аз предпочитам босилек).

Всичко това се навива на малко симпатично ролце, което се поставя изправено в чинията за сервиране.


Така наредените "пурички" могат да се гарнират с малко редуцирано балсамико, ей така, просто за разкош...



Voila!
Няма нищо сложно, но пък гостите Ви ще си оближат пръстите... С моите поне така се случи.

Да ви е сладко!

7 коментара:

Анонимен каза...

Чудесно предложение !
Поздравления за блога и пожелания за безброй приятни мигове и много последователи ! :)

potatobook каза...

Благодаря много за оценката и пожеланията.
И както се казва: "Да Ви се връща"!!! ;-)))

Ginger Cookies каза...

Честит блог , най - после се престраши ! :)
Тази рецепта ми хареса много и ще бъде на масата ми ! :)
Поздрави ! :)

potatobook каза...

Уууу, благодаря ти Ронка! От твоята уста комплиментът е голям.
Ще се радвам, ако ме посещаваш често!
Целувки!

Анонимен каза...

Винаги ме е поразявало невероятното съчетание на простота, изисканост и превъзходен вкус в италианската кухня!
Поздравления за рецептата и за блога!
Успех!

Анонимен каза...

Това беше от мен, Ивкони! ;)

potatobook каза...

Благодаря ти, Лиза.
Надявам се скоро и на живо да ти демонстрирам "уменията" си.
Целувки!

Публикуване на коментар